tisdag 11 mars 2008

Miljöförstöring

Vi var på Ikea och köpte en ny hallmatta. Det var en jättefin matta, billig också. Den hade kunnat vara mycket billigare, om man sluppit betala för tillverkningen och materialet i tvättlappen. Varför förutsätter Ikea att alla kunder del är:
1) Blinda?
2) Inte vet att 99% av alla mattor i världen, och 100% av alla mattor på Ikea ska tvättas i 40 grader oavsett modell?

Jag vill ha EN matta när jag handlar, inte två. Dessutom är tvättlappen krullad med någon form av locktång, vilket medför att så fort en av katterna har idkat klovård, så sticker den lilla styggelsen ut och framkallar chockvågor av irritation, likt en Tsumani av avsky för hela dess uppenbarelse.

Jag skulle vilja klippa bort den, men det vore att erkänna dess existens och således uppmuntra den. Nej, dessa saker BÖR och SKA tigas ihjäl, ignoreras tillbaka till stenåldern. Jag funderar på att lika djurrättsaktivisterna som släpper ut minkar åka till Ikea med en sax och befria alla dessa olyckliga mattor från deras plågoandar. Sedan gå ut med min fångst i en svart plastsäck och göra ett bål där jag ritualbränner dessa satans verk. Allt medans jag dansar naken runt ett pentagram med en hårdrockslåt från 1981 i bakgrunden.

Ja, DET ska jag tammefan göra! Ja just det, ni som designar tvättlapparna på Ikeas mattor, välkomna till stol-listan förresten!

Inga kommentarer: