tisdag 4 september 2007

Britts are in Sweden

Jag jobbar för ett företag där man då och då får utländskt besök från våra sammarbetspartners. Det hände igår, och då är det liksom ett måste att det ska gås ut och supas, vilket också var fallet igår. När tillräckligt många öl runnit ner så vidtar anekdotberättande från alla andra gånger man varit ute och supit tillsammans, så är rutinen, så även igår.

Skillnaden var att gårdagen bjöd på en liten berättelse utöver det vanliga, vilken jag vill delge er här och nu. En av de 3, vi kan kalla honom för Steve, hade varit ute och läskat på lite, ganska mycket enligt egen utsago. Han hade i alla fall lyckats ta sig hem till hotellrummet och fått av sig ALLA kläderna och somnat. Någon timme senare så vaknar Steve, fortfarande full som en indian och med ett trängande behov i blåsan.

Steve tar sig upp ur sängen till vad han tror är toan, döm om hans förvåning när han inser att han står ute i hotellkoridoren och att dörren precis gått igen bakom honom. Steve finner sig dock snart i situationen och knackar helt enkelt på hos grannrummet, i bara mässingen Alla dörrar var utrustade med ett sådant där tittöga, så det krävdes tydligen en del övertalning för att få grannen att öppna dörren. Till historien för att Steve är en ganska välbyggd kille, så det var tur att grannen inte var rädd för andra pojkar som knackar på nakna mitt i natten.

När dörren väl öppnas har Steve inte tid att förklara situationen, eftersom anledningen till uppvaknandet nu började bli akut, så han tränger sig snabbt förbi sin rumsgranne, in på toaletten för att utföra det trängande behovet.

Nu kunde ju historien slutat med ett telefonsamtal till receptionen och en nattportier, men här poppar nästa briljanta idé upp i Steves huvud. Han klättrar ut genom toalettfönstret ut på balkongen, fortfarande i samma kläder som han föddes i. Nu ska Steve klättra över från denna balkongen till sin egen, vilket naturligtvis efter flera försök misslyckas. Nu ger Steve upp, och går över på förklara-för-grannen-metoden varvid ett telefonsamtal rings, Steve får en handduk och placeras i korridoren i avvaktan på en nattportier, som slutligen kommer upp och låser upp dörren till hans rum.

Själv tycker jag att jag har varit med om mycket i mitt liv under vinets påverkan, men jag känner att jag ligger lite efter nu. Stort Steve, Pappa är imponerad!

Inga kommentarer: