onsdag 21 maj 2008

Saker som lyfter upp min dag

Dom säger att små saker roar små hjärnor, i så fall har jag en jättehjärna, för det som nyss hände utanför mitt fönster, och som jag hjälpligt lyckades dokumentera med min något undermåliga mobilkamera är JÄTTESTORT, det är JÄTTEROLIGT. Det som kanske inte framgår på bilden nedan är att det som är inringat är en svart sportbil cabriolet. Det vita bakom är en polisbil.

Anledningen till att dom står där, helt still är att ägaren av den svarta bilen ansåg sig ha väldigt bråttom, och i och med att bilen framför inte ville köra genom rondellen i 150 kilometer i timmen så ansåg sig samma förare inneha rätten att köra om bilhelvetet framför sig, på insidan i rondellen. Döm om hans förvåning när det råkade stå en polis där, jättetrist, speciellt när man har så bråttom som föraren i den svarta bilen hade, för han har stått där i 10 minuter nu.

Inga kommentarer: