söndag 4 maj 2008

Bråk med mamma

Ja, så var det då första maj igen, Sossarna ska ut på vårvandring och luftas. Morsan ringde från Helsingborg och berättade att dom stod och såg på första majtåget. Eftersom jag är en sådan förstående ung man så var jag ju tvungen att provocera lite....
"Va? Står ni där och rättfärdigar deras existensberättigande????"
"Ja, men jag är inte sosse längre, jag är miljöpartist. Jag tycker det är fördjävligt att Lidingö, Danderyd och Nacka inte fick skattehöjning, när massa andra kommuner fick det!"
"Men det är ju skitbra att packet äntligen får börja betala lite skatt, dom är skyldiga mig en massa skattepengar sedan 30 år tillbaka ungefär"
Nu tröttnade morsan och ville byta ämne, men då jag stod på mig så avslutades samtalet ganska omgående... Vi pratades vid någon timme senare, och då var det tydligen glömt...
Antingen har farsets demens smittats av sig på henne, eller så har hon insett att det inte går att ändra på mig.... eller så har jag vunnit, hon inser att jag har rätt! Way to go morset, (m) i nästa val, Kiwifrukten for the win!!!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Aldrig att jag ändrar mig!