torsdag 15 maj 2008

Pizza är gott!

Kommer ni ihåg att jag länkade till en i mitt tycke rolig sida angående hur man gjorde pizza med hjälp av lite bajs och jordgubbssylt? Smaklöst kanske, men många tyckte det var lustigt, och en stor del av lustigheten bestod i att själva grafiska designen var väldigt lik en stor receptbank här i Sverige, vi kan låtsas att den heter smaklinjen.

Hur som helst, nu har den stackarn som gjorde sidan blivit tvungen att flytta sin sida, för surfittansmaklinen som är PR-ansvarig tyckte inte alls att det var roligt. Tvärtom, dom tog i ordentligt och hotade med det ena och andra tills hela hemsidan vart kastad ut på backen. En närmare förklaring finns här:
http://www.tocha.se/pizza/

Jag undrar jag, smaklinjen, vad kan det betyda egentligen. Jag ska bli den första diktatorn som uppmuntrar till att vi faktiskt inte ska censurera Internet. Jag tycker inte ens att man ska få hota folk på ovan nämna grunder, jag ska till och med införa något form av straff (Stolen kommer i åtanke) när idioter hotar folk med stämningar á la USA för att någon försöker skänka ett leende till sina medmänniskor. Ni på smaklinjen, ni är ena jävla puckon (Jag skrev fittor först, men det var tillochmed lite under mig), man kanske skulle regga in smaklinjen.se och göra en riktig receptbank? Jag har en känsla av att det finns fler på lager...

Inga kommentarer: