torsdag 28 oktober 2010

Volkswagen Stockholm

Jag får ångest varje gång som något går sönder på någon av bilarna, inte nödvändigtvis för kostnaden, utanför hur lång tid det ska ta att få något fixat. Normalt är det ungefär en månads väntetid MINST, och sedan konstateras det att det inte fanns delar hemma så dom måste beställas från Afrikas djupaste djungler, som i sin tur måste beställa hem råvarorna först från Antarktis.

Nu har det i alla fall hänt för första gånen i mitt liv, punktering. Men nu har man ju hört på radion ungefär 1000 gånger att Volkswagen stockholm har värsta festa kampanjen där man kan köpa billiga vinterdäck. I min värld så målas en bild av ett löpande band upp där det står däckmeckar på rad. Man kör liksom in bilen likt en biltvätt och ut kommer den med nya vinterhjul på.

Jag ringde till dem och naturligtvis var det inte kampanj på just den sortens däck som jag hade punka på, och väntetiden för att få det bytt var två veckor... GE FAN i att lägga 1 miljon kronor på radioreklam om ni inte ens kan byta ut ett sketet punkterat däck på under två veckor!

Nu ska jag ringa en riktig däckfirma...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ring till min Gösta! En dags väntetid högst.
Hälsningar från din moder

Anonym sa...

Ta däcken från din ambulans
http://svtplay.se/t/103296/svt_uppland