torsdag 7 oktober 2010

Rättvisa!

Defintionen rättvisa:
Cata står vid incheckningsdisken och väntar sin tur. Två diskar är öppna och en person står och blir behandlad vid varje. Jag ställer mig likssom mitt emellan för att ta den som blir ledig först. Det blir den som är närmast "ingången", jag börjar dit och det är praktidioten kommer från andra hållet och springer före och tränger sig. Jag säger "EXCUSE ME" med hög röst, men det bekommer inte den fula feta idioten.

Vi möts båda igen, för han hade tydligen också rätt att i VIP-kön till säkerhetskontrollen, jag är precis bakom honom och hans fula kompis. Det är nu miraklet inträffar, det är nu änglarna börjar sjunga och vår herre pekar med hela fingret och uträttar något som kan liknas vid skapelsebrättelsen. Idioten öppnar sitt handbagage för att plocka ut.... DATORN. "FAN! Jag glömde datorn hotellet" utbrister han till sin kamrat.

Måste jag beskriva hur nära jag var att hånskratta honom högt i ansiktet. Jag är varm i hela kroppen nu, jag har ett leende läpparna som bara inte vill försvinna.

Förresten, tåget till flygplatsen kan man en öl i Holland, sug den ni Arlanda Express.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Skadeglädje ger dålig karma. Om någon dag kommer här en blogpost om något otrevligt som hänt dig så att du kränkt och indignerat kan gnälla lite.
Grattis.

\Kalksten

Anonym sa...

Skadeglädjen är den enda sanna glädjen.