torsdag 25 februari 2010

Sveriges fulaste hund

Kärt barn har många namn, CP-hunden, galningen, listan kan göras lång. Ikväll har jag fått den stora äran att tillsammans med Calle vara vakt din denna BEST. Lekte med tanken på att anmäla honom till Aftonbladets tävling som gick för någon månad sedan, "Sveriges fulaste hund". Min kära mor övertalade mig ovänligt men bestämt om att det hade varit en dum idé.

Kan inte hjälpa att förutsättningslöst fundera på vad Juryns motivation skulle vara när den uppenbara jordskredssegern skulle vara ett faktum.

"För den underliga sittstilen i kombination med ett helt tomt och intelligensbefriat ansiktsuttryck. Som grädden på moset det lilla trevliga läppstiftet mellan benen."

5 kommentarer:

Annica sa...

Hahahaha!! :-D

Anonym sa...

Det var det värsta jag någonsin hört. Sveriges vackraste, snällaste, sötaste hund. Hur har han kunnat få en matteson som är så elak och dum!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Anonym sa...

Maggis, lägg ner. Det finns ingen i hela världen som är så o-objektiv som du. Det jobbiga i hela situationen är att om man råkar säga något negativt om din hund, dina barnbarn eller dina söner så blir du än mer beskyddande och blind :)
Men jag älskar dig precis som du är kära svärmor!
Jag hoppas ni hade en underbar kväll med god mat och underhållning!
Pussar och kramar, Anna MJ

Anonym sa...

Med de lysande ögonen ser hunden verkligen ut som en Gollum-look-alike. Har Peter Jackson hört av sig än om castingen till Bilbo?

/Ulfang

Anonym sa...

Ruggigt...