söndag 7 februari 2010

Fleksnes

I går natt blev jag Fleksnes, ni vet, den där fula Norska gubben som bor med morsan som faktiskt aldrig var rolig, men ansågs som rolig under 1980-talet. Jag tror det var en inneboende feghet som gjorde att jag förvandlades till denna antimänniska, det var nämligen så att jag skulle städa scoutstugan vi hade haft läger i. Anledningen till att jag volonterade till detta var ju naturligtvis att de andra skulle göra något ännu jobbigare som jag inte alls hade lust med, kommer inte ihåg vilket.

Hur som helst, detta fick till följd att jag fick vakta morsans ouppfostrade mops, Yopi. Någonstans i städivern lyckades jag slarva bort hunden, den var helt spårlöst försvunnen, och det enda jag kunde göra för att avleda uppmärksamheten från morsan rörande hennes hunds bortavarande var att helt enkelt BLI Fleksnes.

Kuppen gick bra, morsan vart så tills sig, och uppträdde nästan fjäskigt när hon fick träffa denna antikändis. Jag vaknade ungefär då, och kände att det var skönt att det inte var mitt fel att Yopi sitter i en garderob i en scoutstuga någonstans.

Nu är det söndag, och jag har gjort lite snacks till mig och frun, det här är det enklaste och godaste ni kan göra, tar 5 minuter, MAX.

Inköpslista:
200 gr fetaost
1 dl Kesella
2 matskedar Sambal Olek
1 baguette

Smula fetaosten i en skål, lägg på Kesella och Sambal, kör med en handmixer till du får en slät kräm. Skiva Baguetten i tunna skivor och doppa i geggan, gärna med ett glas rött till.

Ska bli spännande imorgon kväll, då är det outsiders, då handlar det om elallergiker, jag ber att få återkomma med ett svidande elakt inlägg angående elallergi i övermorgon.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jadu! Yopi slipper du passa i alla fall. Petter tar hand om honom när jag dör. Så får du hand om pappa.Hälsningar modern