onsdag 3 mars 2010

Onödiga ting

Detta är ett onödigt ting. Det är en så kallad plats-tjyv. Den har hängt med så länge jag kan minnas, den var till och med närvarande i hyreslägenheten. Det är en hemmagjord smörkniv, den fyller ingen som helst riktig funktion. Just denna smörknivs brist på existensberättigande är nämligen just det, den går inte att använda för att bre med.

Deltagarna i Robinson skulle nog inte ens pissa på den om den brann. Förutom den totala bristen på ren funktionalitet så är skapelsen förjävla ful. Jag kan tänka mig att min fru valde att spara denna för att någon av ungarna tillverkat denna i slöjden, istället för att omedelbart förstöra detta jävulens påfund och spotta ungen i ansiktet.

Detta är en hemsökelse i vårt hus, jag hoppas det finns några smörknivsexorcister därute som kan förbarma sig över oss och driva ut denna styggelse! Jag ser framför mig att Frodo kommer hit en dag, han sätter försiktigt kniven i en kedja kring halsen och tittar mig allvarligt i ögonen och säger "I will take this to the miljöstationen and make sure it never makes life difficult for anyone".

Undrar om frun kommer sakna den om den skulle "råka försvinna"?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det märks att ni inte har någon braskamin/eldstad, då hade den varit borta för länge sedan. Själva eldar vi upp all sådan skit; utslitna smörknivar, gamla träslevar, kinapinnar etc. T o m ett snuskigt dasslock av trä. För att inte tala om den gamla köksinredningen.

Sätt ett frimärke på den och skriv vår adress så lovar jag att slöjdklenoden ska bli ett led i att sänka vår elräkning med 1 öre...

/Ulfang

Anonym sa...

Om jag kan få adressen till Ulfang så kommer det mycket mera att elda med ifall han vill ha. Ett halvt hus nästan.

elin sa...

den där har ju jag gjort när jag var liten!!!! :(