fredag 5 mars 2010

Fredag 17:02

Det är kul att blanda drinkar, och det ska göras med lite finess. Jag är inne på min andra iskross i livet, den senaste är eldriven. Jag har en ismaskin. Det enda som har saknats är en riktig mixer, jag har aldrig riktigt ansett det nödvändigt, men idag blev jag tvungen att köpa en. Titta på den här skönheten.

Nu när mixern var inköpt så måste vi ju prov något nytt, Cosmopolitan och Margarita har ju varit standard de senaste året. En av mina stora idoler är ju Dr. Dorian i Scrubs, så det fick bli en egenpåhittad variant av Appeltini.
3 delar vanlijvodka
1 del Cointreu
1 del äppeljuice
Fett med is och skaka i 30 sekunder!

Serveringsförslag: Jordnötsringar
Gott? Japp!

5 kommentarer:

Annica sa...

Låter riktigt gott även om min favvis är just Margerita... =)

Provar gärna men skippa dom dumma jordnötsringarna... ;-)

P&K

Annica sa...

Hmmmm... Nu kom tanken efter "talet" - igen!!

Funkar mixern? Kan man få den där skumytan på Margeritan? Är det värd pengarna?? :-D

Anonym sa...

Vi får väl prova ikväll :D

Anonym sa...

Under om de har ismixers på AA?

Anonym sa...

Mmmm, ser gott ut. Min egna favorit är Soixante Quinze. Gin, champagne (vanligt mousserande vin funkar utmärkt), sockerlag och citronsaft. Rätt blandat blir det gudarnas nektar!

/U