måndag 28 april 2008

Lustiga lagar

Jag satt och lyssnade på Mixmegapol i helgen med Daniel och Carina. Dom satt och gjorde sig lustiga över underliga lagar i andra länder. Bland annat så var det förbjudet i Schweitz (förmodligen felstavat) att stå upp och kissa efter 22 på kvällen - oklart varför.

Så, idag när jag satt och läste en av ickenyheterna på Expressen så får jag se att i Sverige kan man få 4 (FYRA!!!!) års fängelse om man köper ut ett par starkbangare till någon som än under 20. Fyra år mina damer och herrar, det är bra det. Men gruppvåldtäkt det kommer man undan helt med. Lars-Erik och hans balla polare lyckades sno 100 mille - inga bekymmer.

Nu är ju jag inte typen som brukar bli upprörd över sånt här, och NEJ, man ska inte köpa ut åt våra ungdomar... men jag lovar att när min nära företående diktatur är ett faktum så åker varenda frikyrklig nykteristpolitikerjävel i hela rikstan i stolen!

Inga kommentarer: