fredag 14 december 2007

Å nu då?

Joserni, det är fredag. Jag har en fredagsdrink på databordet. Abba dundrar i högtalarna och Brownie sitter brevid och spelar dataspel. Det är lite traditionell osämja i köket angående vad Blondie kan och inte kan äta. Det är som det ska, det är harmoni i kaoset för man känner igen sig.

Snart ska vi äta, och det blir som alltid väldigt gott. Sedan måste jag roa min fru genom att spela dataspel med henne. Sedan kommer Brownie fråga om vi ska se en film, vilket jag gärna gör till söta fruns stora förtret. Sedan kommer Brownie tröttna på filmen och gå och spela med frun istället, och då kommer jag ligga där i soffan med ett glas vin, grundlurad. Allt enligt det möster som fredagar följer.

Sen kommer jag fråga om någon vill gå ut och bada i spabadet, alla kommer säga nej. Jag kommer hälla upp en congac och ta fram en cigarr och sätta mig ute själv, kolla på stjärnorna. När jag är nöjd, och gärna suttit 5 minuter längre än vad som är hälsosamt, i hopp om att någon kommer ut och gör mig sälskap så går jag upp. Jag möter naturligtvis resten av familjen i dörren, alla iklädda badkläder utbristande i mun på varandra "Ska du gå upp nu, vi kommer ju ut nu för din skull".

Sedan går jag in och tar en dush, häller upp lite vin, letar fram en film. Brownie går och lägger sig, Carlsson går in till sig och kollar på en tecknad film. Frun spelar och jag och Blondie kollar film i soffan. Uppskattningsvis 20 minuter senare sover undertecknad hårdare än Dracula gör på dagarna, denna sovstund är omvänd kiropraktik för min rygg, det är som att köra ländryggen genom en bilskrot. Detta kommer jag konstatera ungefär 03:14 i natt när jag vaknar och kryper ner i sängen brevid söta frun.

Jag vet, jag är synsk - och ni är skitimpade!

Inga kommentarer: