måndag 3 december 2007

1.647

Vet ni vad siffran 1.647 står för? Det är saldot på mitt bankkonto just nu, den 3:e december. Jag har inte köpt en enda julklapp och ingen julmat. I Italien har dom 13 månadslöner på ett år, och den sista får dom ut innan jul... DET är en tradition som vi borde inför här i Sverige, betydligt roligare och viktigare än en granjävel som börjar barra samma sekund som den kommer innanför dörren.

Jag trycker annars att kottar och tändstickor låter som en rolig julklapp. Man kan ju ge dem oihopsatta, så blir det först roligt att bygga ihop dem till små djur, och så kan man också leka med dem efteråt. En kamrat till mig föreslog precis att man kan ju doppa dem i choklad också, och låtsas att de är kinderägg. Jag informerade vänligt men bestämt kamraten om att choklad är dyrt, och att kan ogillar att skämma bort mina barn med onödigt lyx!

Inga kommentarer: