onsdag 5 december 2007

Att träna

Många som känner mig kan tro att jag har det gymkort som jobbet betalar bara för att lura skattemyndigheten på förmånsskatt. Jag måste medge att det ett behjärtansvärt skäl, men faktum är att det är riktigt skönt att gå ner och känna sig lite nyttig. Nu är det så att jag har haft ett långt för att inte säga skitlångt uppehåll, men igår bar det av.

Redan i morse kände jag mig om jag blivit skedad hela natten av Jabba de Hut, och han låg överst. Det var en stapplande Cata som tog sig in i duschen, och lyckades dropptorka eftersom armarna inte villa flytta handduken över hans lekamen.

Eftersom jag är så särledes smart så gick jag dit idag igen, tränade andra muskler såklart. I morgon kommer jag nog inte ens ur sängen. En sak är bra - man får unna sig något i matväg. Min söta fru är ute med jobbet, vilket resulterade i en tripp till Hemköp och - hör och häpna - en FÄRDIGPIZZA. Så nu sitter jag här och väntar på "plinget" från köket som annonserar att Pizzan är klar. Jag har hällt upp ett glas vin, FAST DET ÄR VARDAG - hoppas mamma inte läser det här.

Sen ska jag lägga mig framför TVn och kolla en skräckis, eller logga in på Everquest och spela, sedan förmodligen ett glas vin till, de ni! Nu! PLING! Pizzadags!

Inga kommentarer: