onsdag 7 oktober 2009

Blandade maträtter

Nu är man äntligen hemma hos snyggbert igen! Jag som levt i tron att Spanien är likställt med Kanarieöarna, det vill säga sönderbränt kött och kass Paella. Efter att ha spenderat 2 dagar i Pamplona så måste jag ta tillbaka alla min fördomar angående Spansk matlagningskonst. Här kommer några exempel...

En gåslevergratinerad toast och en iskall bässa efter 12 timmars arbetsdag.

Grillad inlagd paprika tillsammans med helstekt oxe modell VERY rare.

En annan toast med gåslever.

Gåslever, Bruchetta och diverse korvar och skinkor på varm stenplatta.

Ihoprullat fläsk och bacon med en god sås.

Ostgratinerad krabbstuvning serverat i snäckskal.
Det var ungefär 10 rätter till som jag under vinets påverkan glömde ta kort på, men jag rekomenderar starkt Pamplona som en kulinarisk hållplats i europa. Billigt var det också, riktigt billigt! Har det förresten framgått att jag är såld på gåslever?

1 kommentar:

Anonym sa...

Vet du hur man gör gåslever? Man kör ner ett rör i halsen och tvingar ner fett i gässen. Det är inget att skryta om att man gillar gåslever!!!!!! Det är bland det värsta man kan äta!