söndag 20 september 2009

Ond bråd död

Jag masade mig iväg på den där festen igår i alla fall. Jag tog kort såklart, det ni ser här är det BÄSTA kortet av dom alla, varför säger jag det? Jo, det går i alla fall att urskilja mänskliga varelser på kortet, så ni kan ju föreställa er hur skarpa de andra var.

Man kan ju undra hur insidan på huvet ser ut hos den som målat tavlan på väggen, exakt HUR mycket hash gick det åt innan det euforiska tillståndet infann sig som krävdes? Och hur såg motivet ut? En elak jävla mördarbalong, en sådan som biter barn när dom somnat på natten, det är en OND tavla. Det är en tavla som uppmuntrar till mord och lemlästning av oskyldiga små barn!

Det är kanske det farbrorn på bilden har insett, det är därför han försöker påkalla min uppmärksamhet genom att hysteriskt vifta med handen, som ett sista desperat rop på hjälp innan mördarbalongen biter av hans åldrande huvud. Bilden är tragisk, speciellt med tanke på den fasansfulla kontrasten gentemot folket som sitter i bakgrunden i köket. Dom sitter där, helt i ovisshet av som håller på och hända, som om livet bara vore en stor rosa kudde av sockervadd. I deras värld finns inga mördarbalonger, i deras värld blir inte farbröder ihjälbitna på uppsluppna fester.

Jag ser att balongens ögon även har riktat blicken på den unga mannen i vit tröja. Han, vars liv knappt hunnit börja. Att något så vackert som en fest där några vänner samlats för att ta farväl av en kamrat kan fövandlas till en grotesk orgie i blod finner jag tragiskt, allt på grund av att EN störd människa kände sig tvungen att skapa denna diaboliska målning, denna avbild av SATAN!

Inga kommentarer: