fredag 25 september 2009

Idag vart det fel

Idag blev det fel på tiden. Var glad som en 10-åring dan före julafton igår, jag skulle ju få världens bästa julklapp idag, Anna! Sörplade i mig en del vin, drog på en film på PCn vid 9, somnade väll ungefär 3 minuter senare. Vaknade vid 1, snurrade i sängen till 4, somnade igen... Helt naturligt. Nu är det så att min slutarmuskel inte riktigt hänger med, den är lite jetlaggad, den har problem med hur den ska tajma toalettbesöken.

Jag har punktligt gått klockan 08:30 på morgonen, ge och ta några minuter. Nu är klockan 12:26 och jag är inte nödig än. Det är lite jobbigt att sitta här och äta från buffén i loungen och veta att gårdagens middag i betydligt mindre trevlig form fortfarande ligger därinne någonstans och lurar. Som spindeln i Sagan om ringen, när man tror att den är död och borta så hoppar den fram, vidrigare än någonsin, ivrigt påhejad av Gollum!

Nu ska jag gå och ta lite vin, gratis är gott, förstoppad eller ej!

1 kommentar:

Anonym sa...

Ignatius hade varit stolt....

/Ulfang