lördag 19 september 2009

Mona och jag

Innan vi går in på vad det är på bilden skulle jag vilja göra ett litet inlägg i den inrikespolitiska debatten som pågår i Sverige. Alla som känner mig vet att jag inte är något stort fan av Mona Sahlin. Jag har ofta med rätta hånat henne, och det står jag för. Man skulle kunna säga att jag tycker Mona är ett stort pucko.

Hur som helst, jag överväger stark att ge henne min röst i nästa val enkom med bakgrund av artiklarna i kvällstidningarna just nu. VA FAN ska hon angagera sig i något så minimalistiskt ointressant som KYRKOVALET? Lever vi på medeltiden? Är det över HUVUD TAGET någon som bryr sig om vilka som styr i kyrkofulmäktige? Det är en genuin glädje jag känner för Mona att hon är nere och partajar med herr Bindefelt istället för att.... göra vad? Hålla valmöten?

Hur som helst, bilden var det ja. Här bor jag just nu, och jag gör det utan min fru, och det är PEST! Jag har precis tagit mig runt på en 2 timmars promenad för att försöka hitta några presenter att ta med hem, men det är dags för Sydneys marathon, så priserna har dom dubblat på allt krimskrams.

Om en timme har jag lovat mig själv att ta mig ut och äta ostron på en bra resturang vid kajen, jag SKA verkligen göra det, även om jag helst skulle vilja somna om och vakna en vecka senare hemma hos Annanasen....

Inga kommentarer: