onsdag 6 augusti 2008

Min dag fram till 11:58

Det började med att frun tittade en extra halvsekund på mitt orakade ansikte innan morgonpussen genomfördes. Detta brukar innebära att gliringarna brukar börja under morgondagen, och pussvägran följer dagarna därefter. Sagt och gjort, Cata rakade sig i morse. Detta gjordes omsorgsfullt, men LIKFÖRBANNAT så är det alltid ett eller två skäggstrån som lyckas smita undan. Jag tror de kryper ner i sin lilla vidriga håla, för det går inte att känna dem när man kontrollerar med handen efter genomförd rakning. Nu däremot, när man sitter på jobbet så kryper dom fram, lagom för korta för att rycka ut, men långa nog att märkas och göra sin husse vansinnig.

Därefter åkte jag ut till båten för att se hur den överlevt stormen. Påväg ut till båten måste man åka igenom ett samhälle på en ö som heter Djurö. Det är ett mysigt ställe, de som bor där är som en enda stor familj och går i kyrkan tillsammans på söndagar. När jag tänker närmare på det så ÄR dom en enda stor familj, alla vuxna är kusiner och barnen är skalliga med båda tummarna åt höger. Eftersom medelintelligensen ligger på runt 65 så har dom försökt trotsa det naturliga urvalet genom att ha 30 km/h genom hela byn. Det står alltid någon beredd att köra ut framför mig när jag kommer farandes för att försäkra sig om att jag håller denna hastighetsgräns.

Tyvärr har jag inga bilder på innevånarna här, i den ort som jag faktiskt ska jämna med marken dagen då min diktatur införs. Däremot så finns det en lokalike från TV-serien Simpsons, Cletus Spuckler.

Inga kommentarer: