fredag 29 augusti 2008

Jävlar vilken fest

Nu har det gått nästan en vecka sedan balunsen tog ytterligare 1 zillion hjärnceller av daga i Catas arma huvud. Veckan har gått i förkylningens och baksmällans tecken. En viss alkoholnostalgi infinner sig nu när fredagsmargaritan är upphälld och provsmakad, det var nämligen fördrinken på min och den bättre hälftens 80års fest.

En liten reflektion bara över hur kvinnor ibland tänker lite annorlunda än vi män. Jag och frun har haft HELT stiltje i diskussionerna angående kvällens middag. Det är en sådan där helg då vi inte har våra kära barn här, så det är helt fria tyglar. Dessutom är det fortfarande nära det datum då plastkorten fylldes på med nya saldon. Fruns utmaning var alltså följande: Säg vad du vill äta, oavsett vad det kostar så fixar pappa det.

Efter många timmars velande fram och tillbaka, med allt ifrån vansinnigheter såsom risotto, pasta med ostsås så kom slutligen beslutet. Detta är alltså vad som (på fullt allvar) min fru bestämde att vi skulle äta till middag.
http://www.alltommat.se/recept?recipeid=4474

Mums, det verkligen vattnar sig i munnen att få en macka till fredagsmiddan, dessutom helt utan proteiner. Men jag tycker det är bra att detta beslut fick mogna fram långsamt under dagen, likt ett bra rödvin som åldras fram med värdighet och slutligen uppnår fulländning.

Trevlig helg, i morgon ska vi ut och åka båt, undrar vad Farset lyckas skära av för kroppsdel den här gången. Han kanske lyckas välta hela båten och på så sätt få med sig några andra hem tillsammans i sjöräddningens båt?

1 kommentar:

Anonym sa...

Då vill jag bara påpeka att det under en lång stund var BESTÄMT att vi skulle äta carpaccio men en viss herre i huset *ångrade* sig och sa: Jag vill inte ha carpaccio..... Så det så - dumhuvud!