tisdag 13 april 2010

Cata hade fel?

Ibland händer det. Eller - rättare sagt, nu har det plötsligt hänt. Denna episka händelse i bestämd form singularis. Cata har haft fel, fel i en sakfråga. Det är nämligen så att flybolaget SAS faktiskt bryr sig om sina resenärer, bryr sig väldigt mycket till och med.

Jag har fortfarande inte förlåtit dem för placeringen på 19C bredvid den basjnödige Damien, men hör här vad som hände. Någon på marknadsavdelningen på SAS, som jag av hänsyn till personen i fråga inte tänker nämna vid namn, läste mitt inlägg lite längre ner. Personen blev nog lite ledsen, lite stött, det var ju hennes bolags varumärke som svärtades ner. Något som hon i sin yrkesroll aktivt arbetar för att stärka, och så kommer jag och skriver massa elakheter som definitivt inte kommer främja tillväxten av passagerarantal.

Det visade sig vara en jättetrevlig dam, lite underlig för hon tyckte jag var taskig som utdömde morsans mops till världens fulaste hund. Hur som helst, hon har lyssnat på mina åsikter, och dessutom haft vänligheten att kompensera mig för de umbäranden som drabbade mig på Parisflygningen.

När jag ändå bygger pudlar på löpande band så ska jag också passa på att lite försiktigt be om ursäkt för användandet av ordet som är en synonym till det kvinnliga könsorganet när jag refererade till en anställd i gatepersonalen, vi kan kalla henne för Stig-Björn istället.

Så, nu ska jag flyga SAS igen, åtminstone ibland, kanske är rättvis och flyger lite varannan gång så dom inte bli ledsna på British Airways, jag vill ju bara göra alla glada!

Inga kommentarer: