tisdag 8 juli 2008

Världens dummaste snigel är utsedd

Detta är ett mycket prestigefyllt pris bland sniglarna. Dom är nämligen ganska "grundkorkade" och IQ spannet runtom medelintelligensen är inte speciellt hög. Det går liksom ut på följande livsavgörande frågor.
Regnar det?
Går det att äta (Är det en annan snigel eller något grönt)?
Det ni ser på bilden nedan är vinnaren, tyvärr är han död, för han har torkat ihop. Undrar hur resonemanget gick i hans lilla snigelhjärna när han klättrade ut för min nyuppsatta lykta.

Oj, det här var ett nytt typ av träd, jäkligt lättklättrat måste jag säga, måste vara skitsmarriga blad däruppe. Måste komma ihåg att säga till Sigge när vi ses i komposten igen om 3 månader.

Fan, nu har jag klättrat i 5 timmar och inga löv, men det är ju ljust å fint här i alla fall, titta, där nere är ju Sigge, "HEJ SIGGE!!!". Hmm, Sigge svarar inte, han ligger därnere och bubblar, undrar varför den där farbrorn står brevid Sigge med en blomsterspruta.... undrar varför det luktar ättika. Jaja, jag tar och sover några dagar på saken så kanske allt löser sig.

Det tråkiga för vår vän snigeln John Doe är att lyktans tak skyddade effektivt mot den 48 timmar långa regnskuren, jag tror jag låter John sitta kvar där som avskräckande exempel.

Inga kommentarer: