lördag 5 juli 2008

Scandic

Scandic har en liten kampanj. Man får ett rum för 390 kronor, det är ju jättejättebra, verkligen generöst av Scandic. Så... jag och frun planerar en liten resa, där Scandic är en stor del, eftersom det är där vi tänkt bo.

DÖM nu om min förvåning när det visar sig att rummet inte alls kostar 390 kronor, utan att det kostar 1290 kronor. Jag kan tycka att det är ok med en diff på en 100-lapp eller så, men att det diffar på 400% jämfört med utannonserat pris borde tillochmed Konsum skämmas för.

Jag vill aldrig höra någon på Scandic säga ett ORD om politiker som inte håller sina vallöften, där brukar i alla fall ett och annat trilla igenom. i Scandics fall var det inte många rätt.

Ekvation: 390 * x = 1290

Vad är X? Scandic, Piss Off, jag ska ALDRIG bo hos er någonsin mer, det är det ni lyckats med genom att spendera 1 miljon på att sända era skitreklamfilmer. Hit kan ni gå och boka Scandics så kallade 390kronors rum:
http://www.scandichotels.se/Offers/All-Scandic-Offers/Leisure-Offers/summer/

Inga kommentarer: