onsdag 28 november 2007

Vintern, för- och nackdelar

Egentligen skulle man kunna titulera detta inlägg med vinterns nackdelar, eftersom det ju bara finns två fördelar när termometern visar under noll, nämligen: Inga blomflugor, inga myggor.

Nackdelen är att våra katter blir galna på varandra. När den lilla får vara inne så mycket (för man kan ju inte gå ut om det är kallt - right?) får den hysteriskt med överskottsenergi, som den tar ut på den stora katten. Detta resulterar i att den stora katten blir om möjligt ännu surare än normalt, vilket den inte är sen att meddela omvärlden. Själv är jag hemma och är sjuk, det är lätt hänt när man har barn i tre olika skolor, det blir liksom en cocktail av virus och annat spännande, som alla landar på mig. Att vara hemma och vara sjuk en hel dag med ovan nämda katter är nog att jämför med det min kära mor fick genomlida i 9 år med mig och min bror - slagsmål varenda vaken timme.

Jag vill att vi hädanefter ändrar uttrycket "som hund och katt" till "som katt och katt", det är mer rättvisande.

Inga kommentarer: