torsdag 21 juni 2012

Äcklig liten jävel


Jag är en djurvän, i alla fall gentemot söta djur. Äckliga djur gör sig icke besvär, fästingar, spindlar och framförallt sniglar lägger jag i samma låda som våra katter skiter i. Nu hittade jag en lite snigeljävel som var ute och spankulerade i våran trappa. Måste varit en riktig idiot, även med en snigel måtts mätt (Tror att genomsnittliga IQn hos en snigel motsvarar ungefär ett havregryn).

Nu ska jag, och växterna, hämnas så jag lade ett grässtrå med den vassa kanten nedåt och fäste upp det, och alla som växte upp på 70-talet vet hur vansinnigt farliga och vassa grässtrån är. Han kommer långsamt delas mitt itu medans han promenerar mot någon skyddad och fuktig plats. Nu jävlar era äckel ska ni få tillbaka, ska bli spännande när hans så kallade kompisar (Jonas och Benny) kryper fram i morgon och äter upp resterna, de gör ju så de små liven.

Om sniglarna skulle arrangera Dreamhack skulle högsta vinsten i starcraft-turneringen vara att få äta upp de som torskade.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vilken slutkläm! Värdsklass på den.