måndag 14 juni 2010

SEXHUNDRA SPÄNN!

För många år sedan fick jag och milfen en salt och pepparkvarn av vår dåvarande arbetsgivare. Estetiskt finns det inte mycket att klaga på, lite snyggt designade i genomskinlig plast. Däremot har jag föraktat den rent funktionella aspekten av framförallt pepparkvarnen. Jag hatar den där kvarnen av hela mitt hjärta, jag hatar företaget som gjort den, jag hatar personen som monterade skiten! Varför? För den gör inte de den ska, nämligen mal peppar. Den försöker inte ens, hela dess existens är ett HÅN mot hela mänskligheten!

Så, med spenderbyxorna på skulle det i helgen göras slag i saken, en NY pepparkvarn skulle inhandlas och den gamla skulle sedermera ritualbrännas på baksidan. Jag och milfen åker till Forum Nacka och styr kosan mot butiken Servera för en orgie i pepparkvarnshandlande. Jag hade redan innan gjort mig och visakortet beredd på att det nog kunde bli lite dyrt, men bestämt mig för att det är en viktig och långsiktig investering med en bra pepparkvarn.

Väl framme vid pepparkvarnsavdelningen tar jag upp en slumpmässigt vald produkt, mer för att känna lite och tittar sedan på prislappen. SEXHUNDRA KRONOR, för en pepparkvarn av medelkvalité! Vi hade precis innan varit och köpt en DVD-spelare i födelsedagspresent åt en vän, den kostade 399 kronor. Hur i helvete kan lite trä och metall kosta mer än en DVD-spelare? Vilket av de två verkar mest komplicerat att designa och sätta ihop?

1 kommentar:

Anonym sa...

Fina grejjer behöver inte kosta pengar!

http://www.tradera.com/Shabby-chic-STORA-SALT-PEPPARKVARN-VITT-lantligt-auktion_2024_114327148

\Zuggtmoy