fredag 24 oktober 2008

Patricia

Idag ska vi avhandla två ämnen, dels firandet av min 40årsdag med jobbet och nattklubben Patricia i Stockholm. Man skulle kunna säga att Patricia är nattklubbarnas motsvarighet till en bajskorv, en hög med avföring, men jag ber att få återkomma till varför lite senare för att ta min gårdagskväll i kronologisk ordning.

Det började på kontoret med ett par stänkare och utdelning av min FANTASTISKA födelsedagspresent, en KILT som jag önskat mig i många år. I det euforiska lyckorus som infann sig satte jag naturligtvis på mig denna inför den fortsatta kvällen. Vi gick därefter på Pontus by the sea, en "ganska" fin krog, som inte hade några problem med mitt nya klädesplagg. Där åt vi förövrigt skaldjursplatå och drack "lite" vin. Riktigt riktigt trevligt hade vi.

Därefter styrde vi kosan till Riche, där fick jag till och med en komplimang av dörrvakten för min stiliga kilt. Så, nu anledningen till den något smaklösa bilden i detta inlägg, nämligen nattklubben Patricia, vilket var nästa stopp för kvällen. Jag har bara hört positiva omdömmen om dem förut, och eftersom jag väldigt sällan går ut så var jag lite spänd på att prova detta vattenhål av nöje. Nu var det så att vi inte alls var välkomna där, vakten informerade oss ovänligt och bestämt att på hans lyxkrog var folk i kilt definitivt inte välkomna. Jag vet inte om ni varit på Patricia någon gång, men jag kan informera om att det liksom inte är det som skulle omnämnas som ett "fint" ställe, snarare kan det jämföras med en sämre kvarterskrog i en förort. Detta hindrade dock inte deras orangutang till dörrvakt från att fatta beslutet om att vårat sällskap, med chefen och tillhörande guldfärgade firmakort inte skulle beredas inträde. Jag hoppas med detta inlägg kunna bespara er andra en dyr taxiresa till denna avkrok, denna nattklubbarnas BAJSKORV.

Nåväl, efter det fortsatte resan till en riktig nattklubb, nämligen Café Opera, där var vi återigen välkomna, trots min utstyrsel. Kvällen vart till slut mycket lyckad, TROTS sugälgspermaPatricia och tillhörande dörrvakt. Jag hoppas att 100 kamelers flänsost hemsöker din tandborste!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja du Cata, du har fått mig till många härliga skratt här hemma och vi har inte ens träffats.
Men jag vet att du är gift med en av världens bästa kvinnor!!!
Anna är en fantastik kvinna och jag gillar henne massor.

Ang Patricia, kan meddela att du verkligen inte missade nått!
Nu var det en del år sedan jag var där.. Men du kunde inte ha mer rätt i din beskrivning.
Sämre lokal pub!!
Grattis i efterskott

//Cecilia, kollega och kompis med frugan din

Tobias Strandh sa...

Hörru, ramlade in på din blog via någon Facebookgrupp om folk som hatar andra som kör som apor i mittfilen, men det är en helt annan sak...

Håller helt och fullt med om dynghålan Patricia... Vi, ett blandat gäng av glada killar/tjejer hade ramlat runt på diverse ställen när någon föreslog Patricia. Kul idé, så vi gick dit och fick såklart stå i kö en halvtimme (vad gör det när man är med kompisar). Väl framme plockar vakten ut kompisen framför för att han stod med ryggen åt dom (och snackade med oss om hur vi skulle hålla ihop när vi kom in). Efter mitt lugna påpekande att vi inte var apfulla eller otrevliga och att två kompisar faktiskt redan gått in, åkte även jag ut från kön.

En stund senare stod vi 10 pers utanför avspärrningen och inte nog med det... Killen som kommit in hade beställt en öl och satt sig vid ett bord för att vänta på oss... Då kommer två vaktjävlar och säger att "han stör gästerna" och så åkte även han ut...

Låt dessa jävlar brinna någonstans... Vi och våra pengar fortsatte till ett trevligare ställe en bit bort...