torsdag 10 januari 2008

En olycka händer så lätt

Igår var jag och skulle hålla en säljpresentation angående en av de produkter vi säljer. Jag har säkert kört den 40 gånger redan, så det var inga problem. Den potentiella kunden låg en bit bort i Sverige, så det vart tågresa dit. Vi var där i mycket god tid och åt lunch innan.

Som jag tidigare berättat går det att ställa klockan efter min slutarmuskel, 08:20 ska bekvämlighetsinrättningen besökas. Nu var det så att tågresan störde denna rutin och besöket hoppades över. När lunchen däremot damp ner i magen så vart mitt rectum påmint om det uteblivna besöket, å det GRÖVSTA. Väl på plats hos vår blivande kund, 20 minuter för tidigt, gjordes det försenade besöket, men ingen riktig harmoni infann sig, det vart liksom bara halvdant genomfört.

25 minuter in i presentationen så kom den andra halvan, likt en lavin mot min icke ont anande slutarmuskel. De äldre damerna skrockade moderligt när jag flämtandes "Kan vi ta 5 minuters paus" rusade ut mot närmsta porslinsstol.

Jag ska förbereda mig med lite imodium inför dagens möte.... 2 tabletter tror jag, kanske 3...

Inga kommentarer: