onsdag 11 juni 2008

http://www.karinhasselberg.com/

Jo, då här är det. Jag är i Amsterdam med min arbetskamrat för att lära mig om en av de produkter som vi säljer. Det är trevlig i Amsterdam och vi hamnade på ett litet mysigt hotel. I går kväll var det dags för Sveriges första match, så vi gick ner till den närmaste puben för att se matchen på StorbildsTV.

Det var god mat och dryck, och servitrisen hade en tröja på sig som det stod Sweden på. Det visade sig att hon var svenska, och efter andra halvlek kom hon och satte sig vid svenskbordet för att se matchen. Hon var riktigt trevlig och vi pratade om vad hon gjorde. Nu ska det tilläggas att jag inte försöker göra mig lustig på hennes bekostnad när jag skriver detta, men hennes jobb förbryllade mig... förbryllade mig MYCKET.

Det visade sig att hon sysslade med konst, hon var konstnär helt enkelt och jobbade bara två dagar i veckan på den aktuella pubben. Hon var inte vilken sorts konstnär som helst, alltså inte en sån som målar eller gör skulpturer. Nejdå, hon grävde hål. Hon var en hålgrävande konstnär. Eller rättare sagt, de flesta hålen grävde hon inte själv, utan hon stod för den konstnärliga filmningen av när själva hålet blir grävt. För detta tar hon ungefär 30.000 kronor. Hon har fram till dags dato åstakommit hela 12 hål. Ni kan se alla dessa här: http://www.karinhasselberg.com/


Här är ett av hålen, närmare bestämt hål nummer 11.

Jag trodde jag visste mycket om saker och ting, men jag var bara tvungen att få förmedla denna upplevelse, för den förbryllar mig fortfarande. Så, ring Karina om ni vill ha en egen exklusiv hålgrävning filmad, det ska jag göra när jag tjänat ihop tillräckligt mycket pengar.

1 kommentar:

Anonym sa...

haha! här ska man ta sej en titt på bloggen så ser jag dethär. det var som tusan. hoppas att ni hade en trevlig tidig morgon dagen efter he he. lördagen på puben var desto mindre rolig.. nu ska jag läsa vidare. peace and love// k

btw. priset 30 000 kan vara lite missvisande.. dom är ju inte riktigt till salu på det viset.. men endå.. och inte.. äh